سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کار با پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

آموزش کار با پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

وقتی می خواهید با یک سامانه پیامکی کار کنید، با انواع و اقسام گزینه ها مواجه می شوید که حتما در ابتدا برای شما پیچیده و گیج کننده است. اما دلیلی ندارد که خیلی خودتان را ببازید! فراموش نکنید که کارکرد اصلی یک پنل اس ام اس واقعاً ساده است: ارسال و دریافت پیامک به صورت انبوه. همین! پس مطمئناً کار با یک سامانه پیام کوتاه آنقدرها هم پیچیده نخواهد بود.

 

اما از کجا باید شروع کنید؟  این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا به صورت قدم به قدم و به ساده‌ترین شکل، با نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه آشنا شوید و از این به بعد بتوانید به راحتی به ارسال اس ام اس های تبلیغاتی بپردازید.

بخش ها و امکانات اصلی یک سامانه ارسال پیامک انبوه

قبل از آنکه شروع کنیم، بگذارید شما را با اصطلاحات و بخش‌های اصلی یک سامانه پیامکی آشنا کنم:

 

خط اختصاصی: منظور از خط اختصاصی، یک خط با پیش شماره 1000، 2000، 3000، 5000 یا 021 است که به شما تعلق می گیرد. این خطوط دقیقاً برای ارسال پیامک انبوه ساخته شده‌اند و به طور کلی نمی‌توان از آنها برای تماس تلفنی استفاده کرد. یک سامانه پیامکی خوب معمولاً برای شروع کار، یک یا چند خط اختصاصی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

خط عمومی: خط عمومی فقط یک تفاوت کوچک با خط اختصاصی دارد. آن هم اینکه خط عمومی متعلق به خود سامانه پیامکی است و همه کاربران به آن دسترسی دارند. بنابراین کسی نمی‌تواند روی آن پیامک دریافت کند و فقط می‌توان از طریق آن ارسال انجام داد. مزیت این خطوط معمولاً این است که شماره های رندتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بلک لیست: برخی از کاربران سیم کارت همراه اول (فقط همراه اول و نه ایرانسل)، پیامک های تبلیغاتی خود را لغو کرده‌اند. یعنی از همراه اول خواسته‌اند که پیام کوتاه تبلیغاتی برای آنها ارسال نشود. در سامانه‌های پیامکی، اصطلاحاً به مجموع این شماره های مسدود شده، بلک لیست یا لیست سیاه مخابراتی می‌گویند. البته لازم نیست نگران باشید، هزینه ای بابت ارسال به شماره های بلک لیست از شما کم نمی‌شود. به علاوه، خوب است بدانید که راه هایی برای عبور از لیست سیاه مخابراتی همراه اول وجود دارد.

خط تبلیغاتی و خدماتی: خطوط اختصاصی شامل دو دسته بندی اصلی هستند. اولین دسته بندی خطوط تبلیغاتی هستند که هدف آنها ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه است. این خطوط توانایی ارسال به بلک لیست را ندارند. اما دسته دوم یعنی خطوط خدماتی، برای ارسال پیامک های خدماتی به کاربران هستند و بنابراین همه کاربران، صرف نظر از اینکه در بلک لیست هستند یا نه، پیامک های آنها را دریافت می‌کنند.

قدم اول: برای تست کردن سامانه پیامک تکی ارسال کنید

همانطور که گفتم، مهمترین وظیفه هر سامانه‌ای ارسال و دریافت پیامک است. پس در اولین قدم بد نیست که یک پیامک تستی بفرستید و این قابلیت را امتحان کنید. برای اینکار می‌توانید از بخش ارسال، وارد بخش ارسال پیامک تکی شوید یا از گزینه ارسال سریع _تست پیامک که سمت چپ مانیتورتان به شکل عمودی نوشته شده است استفاده کنید.

 

زمانی که شما قصد ارسال پیامک را دارید، باید سه چیز را مشخص کنید: متن پیامک شما چیست و اینکه می‌خواهید آن را از چه خطی و به چه شماره‌ای ارسال کنید. تصویر بخش ارسال سریع را در زیر برای شما آورده‌ام. در این تصویر من مشغول انتخاب از بین شماره های اختصاصی خودم هستم.

 

فری اس ام اس پنل